Kategorie
|
-
-
-
Psychologon / Rešerše
Your brain on improv
Musician and researcher Charles Limb wondered how the brain works during musical improvisation -- so he put jazz musicians and rappers in an fMRI to find out. What he and his team found has deep implications for our understanding of creativity of all kinds.
www.ted.com / 16. 11. 2017
-
-
-
Psychologon / Rešerše
A scientific approach to the paranormal
What's haunting Carrie Poppy? Is it ghosts or something worse? In this talk, the investigative journalist narrates her encounter with a spooky feeling you'll want to warn your friends about and explains why we need science to deal with paranormal activity.
www.ted.com / 16. 11. 2017
-
-
-
Psychologon / Psychologon
Hledáme redaktor(k)y!
Vážené kolegyně, milí kolegové,
v rámci populárně-vědeckého online časopisu PsychoLogOn se na vás obracíme s nabídkou pracovní spolupráce. Hledáme nové kolegy na pozici redaktora/redaktorky.
Daniela Kurečková / 13. 11. 2017
-
-
-
Psychologon / Uncategorised
Electrical experiments with plants that count and communicate
Neuroscientist Greg Gage takes sophisticated equipment used to study the brain out of graduate-level labs and brings them to middle- and high-school classrooms (and, sometimes, to the TED stage.) Prepare to be amazed as he hooks up the Mimosa pudica, a plant whose leaves close when touched, and the Venus flytrap to an EKG to show us how plants use electrical signals to convey information, prompt movement and even count.
www.ted.com / 22. 10. 2017
-
-
-
Psychologon / Psychologon
Mohou virtuální assessment centra nahradit fyzický kontakt?
V současné době se virtualizace dostává do mnoha oblastí pracovního i osobního života, ať jde o online platformy pro komunikaci a navazování vztahů, či třeba o profesionální řízení a rozvoj lidských zdrojů. Jak vypadá digitální forma assessment centra, v jehož běžném provedení je uchazeč pozorován na místě v přímé fyzické akci nebo i v interakci s dalšími přítomnými? Článek se zabývá vysvětlením rozdílů virtuálního a fyzického assessment centra, seznamuje s výhodami a nevýhodami metody virtuálního assessment centra a nabízí možnosti jeho využití.
Alena Olivová / 22. 9. 2017
-
-
-
Psychologon / Rešerše
Lieky, ktorých predpisovanie by mal lekár prehodnotiť
Nie všetky lieky účinkujú presne tak, ako ich výrobca tvrdí a ako pacienti očakávajú. Často nie sú tak účinné, ako by sa patrilo, alebo sa prejavia príliš závažné nežiadúce účinky. Aj keď boli svojho času úradmi schválené na používanie, u mnohých by mali lekári uvážiť, či ich pacientom budú ďalej predpisovať. Zvlášť, ak aj bez nich užívajú celé hrste iných tabletiek a kapslí.
www.osel.cz / 12. 9. 2017
-
-
-
Psychologon / Psychologon
Selfie zdola zdůrazňují naši dominanci, shora sociální inteligenci
Floridští psychologové zjistili, že pokud při fotografování selfie zvolíme správný úhel fotoaparátu, ovlivníme to, jak nás ostatní budou vnímat. Můžeme pak působit mnohem dominantněji nebo submisivněji. Letošní studie ukázala, že při pořizování selfie zvyšujeme svou atraktivitu pomocí stejných strategií jako lidé před tisíci lety.
Petr Gal / 10. 9. 2017
-
-
-
Psychologon / Psychologon
Kognitivně-behaviorální terapie hraniční poruchy osobnosti
V klinické péči je hraniční porucha osobnosti nejčastější porucha osobnosti, bohužel její léčba není jednoduchá: je spojena s řadou přidružených problémů a nemoc se nedá úplně vyléčit. Terapeuti jsou schopni pouze pomoci klientovi postupně eliminovat její příznaky a zvládat následky (Grambal et al, 2017). Článek se snaží nastínit čtenářům základy kognitivně-behaviorální terapie hraniční poruchy osobnosti a poukázat na těžkost či komplikace, které při ní nastávají. Tento text se zaměřuje také na spolupráci terapeuta a klienta, určení hranic, vytvoření důvěrného vztahu i na protipřenos.
Kristýna Brožková / 5. 9. 2017
-
-
-
Psychologon / Rešerše
Tyler Dewitt: Hey science teachers - make it fun!
Have you ever been bored at school? Have you ever wondered why some people are so interested in science when books about science are so formal and boring? High school science teacher Tyler DeWitt talks about how he makes his students care about science. And the video is exciting!
www.ted.com / 4. 9. 2017
|
|